Delegowanie kierowców do Holandii od 1.03.2020

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Holandia

Od 1 marca 2020 roku pracodawcy delegujący pracowników do pracy w Holandii oraz samozatrudnieni przedsiębiorcy świadczący usługi transportowe są zobowiązani zgłaszać delegowanie holenderskiej Inspekcji Spraw Społecznych i Zatrudnienia przed jego rozpoczęciem. Zgodnie z informacjami umieszczonymi na oficjalnej stronie internetowej rejestru, obowiązek dotyczy także branży transportowej. Rejestracji w systemie można dokonywać od 1 lutego 2020 roku, a obowiązkowa jest od 1 marca 2020 roku.  

Kiedy stosuje się holenderskie przepisy o delegowaniu pracowników

Pracodawcą zagranicznym delegującym pracownika jest podmiot, który:

  • wykonuje czasowo usługi w Holandii za pomocą swoich pracowników, lub
  • deleguje pracowników w ramach grupy kapitałowej do swojego oddziału w Holandii
  • jest agencją pracy tymczasowej, której pracownicy tymczasowi są czasowo dostępni w Holandii

Za pracowników delegowanych uznawani są kierowcy, którzy wykonują w Holandii kabotaż, albo dokonują załadunku lub rozładunku towaru. Przy przewozach tranzytowych nie ma obowiązku dokonywania zgłoszeń.

Obowiązek rejestracji konta i dokonania zgłoszenia

Zgłoszenia należy dokonać w rejestrze elektronicznym, po utworzeniu konta (trzeba kliknąć na pierwszą ikonkę z prawej strony ekranu):

https://meldloket.postedworkers.nl/runtime/start-login

Niestety strona jest dostępna tylko w języku niderlandzkim, co utrudnia dokonywanie zgłoszeń, ale można korzystać z opcji tłumaczenia strony. Ważne jest stosowanie odpowiedniego formatu zapisywania adresów, numerów telefonów itd. Konto zakłada na siebie pracownik, który faktycznie dokonuje rejestracji i działa w imieniu pracodawcy. Dane pracodawcy podaje się dopiero w raporcie, a nie przy koncie pracownika, który faktycznie dokonuje zgłoszenia. Aktualnie oczekujemy na odpowiedź holenderskiego Ministerstwa Spraw Społecznych i Zatrudnienia, czy jeden pracownik może działać w imieniu kilku firm.

Hasło do konta musi zawierać co najmniej 12 znaków, 1 małą literę, 1 wielką literę, 1 cyfrę i 1 znak specjalny. Zmiana hasła następuje co 90 dni. System zapamiętuje sześć ostatnio ustalonych haseł, których nie można ponownie wykorzystać.

Sporządzenie raportu w systemie wymaga uzupełnienia:

  • danych osoby dokonującej zgłoszenia (pracownik firmy, wypełniający faktycznie formularz)
  • informacji dotyczących przedsiębiorstwa
  • danych klienta na terytorium Holandii, dla którego świadczone będą usługi. Można jednak tę rubrykę ominąć, ponieważ w wypadku branży transportowej oznaczałoby to konieczność zgłaszania każdej operacji transportowej, a tak dokonujemy zgłoszenia raz na 12 miesięcy, jak przewiduje prawo holenderskie i wkrótce Pakiet Mobilności.
  • danych osoby do kontaktu, posiadającej miejsce zamieszkania w Holandii
  • sektora w ramach którego będą wykonywanie usługi w Holandii – sektor trzeba wskazać w formularzu zgłoszeniowym dokonując wyboru z listy. Minus jest taki, że formularz jest w języku niderlandzkim, a tłumaczenie translatora nie jest zbyt dokładne. Wszystkie sektory wraz z opisem są zamieszczone na podlinkowanej stronie. Podklasa dla drogowego transportu towarów oznaczona jest numerem 49.4.
  • informacji o przewidywanym czasie świadczenia pracy przez pracownika
  • danych osoby odpowiedzialnej za zapłatę wynagrodzenia pracownikowi
  • danych delegowanych pracowników
  • danych dotyczących zaświadczenia A1 albo innego dokumentu potwierdzającego gdzie są opłacane składki na ubezpieczenia społeczne pracownika

Obowiązek wskazania punktu kontaktowego w Holandii

Osobą kontaktową może być wyłącznie osoba fizyczna posiadająca upoważnienie przedsiębiorcy do wysyłania i odbierania dokumentów związanych z delegowaniem, mająca miejsce zamieszkania na terytorium Holandii. Zgodnie z prawem holenderskim osobą tą może być nawet delegowany pracownik, jeżeli mieszka choćby tymczasowo w Holandii. Dla branży transportowej oznacza to konieczność posiadania przedstawiciela na terytorium Holandii, ponieważ trasy kierowcy przez terytorium Holandii nie można traktować jako „miejsca zamieszkania” w rozumieniu holenderskich przepisów.

W zgłoszeniu oddelegowania nie jest konieczne podanie adresu osoby kontaktowej w Holandii, jednak zgodnie z wyjaśnieniami holenderskiego Ministerstwa Spraw Społecznych i Zatrudnienia, osoba ta musi być dostępna w Holandii w celu odbierania i przesyłania informacji związanych z delegowaniem holenderskiej inspekcji. Musi być także upoważniona przez przewoźnika do odbierania i przekazywania korespondencji w jego imieniu. Należy więc zadbać o to, żeby wyznaczyć osobę, która będzie rzetelnie przekazywać informacje związane np. ze wszczęciem kontroli i bez problemu porozumie się z władzami holenderskimi, aby zagwarantować sobie możliwość zareagowania w terminie. Ważna jest tutaj znajomość języka niderlandzkiego.

Obowiązek posiadania dokumentacji przez kierowcę

Kierowca wykonujący pracę na terytorium Holandii powinien mieć przy sobie (w wersji papierowej lub elektronicznej, np. w formie skanów/zdjęć na telefonie) następujące dokumenty:

  • umowy o pracę
  • dokumenty potwierdzające rozliczenie wynagrodzenia
  • rejestr godzin pracy na terytorium Holandii
  • potwierdzenie wypłaty wynagrodzenia
  • formularz A1 (nie jest konieczne podanie w zgłoszeniu oddelegowania)

Nie mamy jeszcze potwierdzonej informacji, za jaki okres kierowca musi posiadać przy sobie dokumenty. Na chwilę obecną zalecamy posiadanie dokumentów za okres ostatnich 6 miesięcy lub cały okres zatrudnienia, jeżeli jest on krótszy. Dokumenty na wypadek kontroli należy przechowywać przez okres 5 lat od daty zakończenia każdego delegowania.

Obowiązek wypłaty płacy minimalnej

Informacje o obowiązujących stawkach płacy minimalnej dostępne są na stronie internetowej: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/bedragen-minimumloon/bedragen-minimumloon-2020.

Wysokość płacy minimalnej jest uzależniona od wieku pracownika i tygodniowej ilości godzin pracy. Płaca minimalna zmienia się co roku 1 stycznia i 1 lipca. Nie posiadamy jeszcze informacji czy układy zbiorowe wprowadziły dla transportu inne stawki płacy minimalnej.

Więcej szczegółów na temat delegowania do Holandii na stronie internetowej: https://english.postedworkers.nl/online-notification-portal

Naruszenie procedury notyfikacyjnej, jak i brak realizacji praw pracownika delegowanego będzie skutkowało grzywną. Więcej o grzywnie na stronie https://www.inspectorateszw.nl/

Korespondujemy z holenderskim Ministerstwem Spraw Społecznych i Zatrudnienia w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji, ale nie wszystko jeszcze udało się wyjaśnić. Wkrótce udostępnimy dla naszych klientów instrukcję rejestracji oddelegowania, a już teraz możemy ustanowić dla Państwa przedstawiciela na terytorium Holandii.

Dowiedz się jeszcze więcej

Korzystamy z plików Cookies, aby lepiej dostosować naszą stronę internetową, w tym, aby wyświetlić Ci jak najlepiej dopasowane informacje. Akceptacja lub brak zgody na wykorzystywanie plików Cookies odbywa się za pomocą ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.
В соответствии со ст. 13 секция 1-2 Регламента (ЕС) 2016/679 Европейского парламента и Совета от 27 апреля 2016 года о защите физических лиц в отношении обработки персональных данных и о свободном перемещении таких данных и отмене Директивы 95/46 / EC (Общее положение о защите данных) (Законодательный вестник EU L 119, стр. 1) – далее GDPR – мы хотели бы сообщить вам, что администратором ваших персональных данных, указанных в контактной форме, является адвокатское бюро TSL Lawyers Strachowicz i Wspólnicy spółka komandytowa, расположенное в г. Высока, по адресу: ul. , Гвяждиста 62/12/2, 53-413 Вроцлав, зарегистрированный в Реестре предпринимателей Национального судебного реестра, который ведется Окружным судом Вроцлава-Фабричны во Вроцлаве, VI Коммерческий отдел Национального судебного реестра под номером 0000795095, NIP: 8961588091, в дальнейшем именуемым «Администратор». По вопросам, связанным с защитой и обработкой персональных данных, обращайтесь к нам по электронной почте: kancelaria@tsllawyers.dkonto.pl. Предоставленные вами данные будут использованы для обработки запроса, отправленного формой, в том числе для ответа в электронном виде. Правовой основой обработки нами персональных данных является ст. 6 пункт 1 лит. f) GDPR, законный интерес администратора, потому что без использования персональных данных (имя, фамилия, электронная почта, номер телефона) мы не смогли бы связаться и ответить на вопрос, который был намеренно адресован нам. В случаях, предусмотренных законом, вы имеете право: возразить против обработки данных, получить доступ к вашим данным и получить их копию, изменить(исправить) ваши данные, удаление данных или ограничение их обработки данных, подача жалобы в надзорный орган о незаконной обработке персональных данных. Ваши личные данные будут обрабатываться в течение одного года с даты завершения обмена корреспонденцией по данному вопросу. Предоставление персональных данных является добровольным.

Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO – informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym jest kancelaria prawna TSL Lawyers Strachowicz i Wspólnicy spółka komandytowa z siedzibą w Wysokiej, posiadająca adres: ul. Gwiaździsta 62/12/2, 53-413 Wrocław, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000795095, NIP: 8961588091, dalej jako „Administrator”. W sprawach związanych z ochroną i przetwarzaniem danych osobowych zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: kancelaria@tsllawyers.dkonto.pl.

Podane przez Państwa dane wykorzystane zostaną w celu obsługi zapytania przesłanego przez formularz, w tym udzielenia odpowiedzi drogą elektroniczną. Podstawą prawną przetwarzania przez nas danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, ponieważ bez wykorzystania danych osobowych (imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu) nie moglibyśmy nawiązać kontaktu i udzielić odpowiedzi na zapytanie, które świadomie zostało do nas skierowane. 

W przypadkach przewidzianych przepisami prawa przysługuje Państwu prawo do:

– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
– dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
– sprostowania (poprawiania) swoich danych,
– usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania danych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez jeden roku liczony od daty zakończenia wymiany korespondencji w przedmiocie zapytania. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny.

Holandia

  • ustanowienie przedstawiciela w Holandii
  • zgłoszenie oddelegowania pracownika do Holandii

Ukraina

  • zakładanie spółek 
  • obsługa prawna firm 
  • pomoc w uzyskaniu wymaganych licencji i zezwoleń
  • prowadzenie postępowań sądowych i administracyjnych
  • windykacja należności w Rosji
  • bieżące doradztwo prawne

Białoruś

  • zakładanie spółek 
  • obsługa prawna firm 
  • pomoc w uzyskaniu wymaganych licencji i zezwoleń
  • prowadzenie postępowań sądowych i administracyjnych
  • windykacja należności 
  • bieżące doradztwo prawne

Niemcy

  • zakładanie spółek 
  • obsługa prawna firm 
  • pomoc w uzyskaniu wymaganych licencji i zezwoleń
  • prowadzenie postępowań sądowych i administracyjnych
  • windykacja należności 
  • bieżące doradztwo prawne
  • zgłoszenie oddelegowania pracownika do Niemiec
  • reprezentacja przy kontrolach drogowych
  • pomoc w związku z wypadkami i szkodami w przewozie

Francja

  • ustanowienie przedstawiciela we Francji
  • zgłoszenie oddelegowania pracownika do Francji 
  • rejestracja działalności gospodarczej/zakładanie spółek
  • windykacja należności
  • zamówienie certyfikatu Crit’Air – naklejka ekologiczna we Francji
  • reprezentacja przy kontrolach
  • pomoc w związku z wypadkami i szkodami w przewozie

Włochy

  • ustanowienie przedstawiciela we Włoszech
  • zgłoszenie oddelegowania pracownika do Włoch
  • przygotowywanie wniosków o wydanie zezwolenia na przewóz odpadów (licencja ALBO)
  • reprezentacja przy kontrolach drogowych
  • pomoc w związku z wypadkami i szkodami w przewozie

Portugalia

  • ustanowienie przedstawiciela w Portugalii
  • zgłoszenie oddelegowania pracownika do Portugalii
  • obsługa prawna firm 
  • pomoc w uzyskaniu wymaganych licencji i zezwoleń
  • prowadzenie postępowań sądowych i administracyjnych
  • windykacja należności
  • reprezentacja przy kontrolach
  • pomoc w związku z wypadkami i szkodami

Wielka Brytania

  • odwołania od kar finansowych nałożonych przez Border Force
  • przygotowanie dokumentacji potwierdzającej środki bezpieczeństwa stosowane przy transporcie do Wielkiej Brytanii
  • akredytacja Border Force
  • odwołania od mandatów za wjazd do stefy LEZ/ULEZ
  • rejestracja pojazdów przed wjazdem do strefy LEZ/ULEZ
  • rejestracja kont automatycznej płatności w strefie Congestion Charge

Rosja

  • zakładanie spółek 
  • obsługa prawna firm 
  • pomoc w uzyskaniu wymaganych licencji i zezwoleń
  • prowadzenie postępowań sądowych i administracyjnych
  • windykacja należności 
  • bieżące doradztwo prawne

kontakt

Napisz do nas i zostaw nam swój adres email albo numer telefonu. Nasi prawnicy skontaktują się z Tobą.

Великобритания

  • апелляции против штрафов, наложенных пограничной службой Border Force
  • подготовка документации, подтверждающей меры безопасности, используемые при транспортировке в Великобританию
  • аккредитация Border Force
  • обжалование штрафов за въезд в LEZ / ULEZ
  • регистрация транспортных средства\ перед въездом в зону LEZ / ULEZ
  • регистрация автоматических платежных аккаунтов в зоне Congestion Charge

Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO – informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym jest kancelaria prawna TSL Lawyers Strachowicz i Wspólnicy spółka komandytowa z siedzibą w Wysokiej, posiadająca adres: ul. Gwiaździsta 62/12/2, 53-413 Wrocław, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000795095, NIP: 8961588091, dalej jako „Administrator”. W sprawach związanych z ochroną i przetwarzaniem danych osobowych zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: kancelaria@tsllawyers.dkonto.pl.

Podane przez Państwa dane wykorzystane zostaną w celu obsługi zapytania przesłanego przez formularz, w tym udzielenia odpowiedzi drogą elektroniczną. Podstawą prawną przetwarzania przez nas danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, ponieważ bez wykorzystania danych osobowych (imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu) nie moglibyśmy nawiązać kontaktu i udzielić odpowiedzi na zapytanie, które świadomie zostało do nas skierowane. 

W przypadkach przewidzianych przepisami prawa przysługuje Państwu prawo do:

– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
– dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
– sprostowania (poprawiania) swoich danych,
– usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania danych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez jeden roku liczony od daty zakończenia wymiany korespondencji w przedmiocie zapytania. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny.

Франция

  • назначение представителя во Франции
  • уведомление о делегировании работника во Францию
  • регистрация фирм / создание компаний
  • взыскание долгов
  • заказ сертификата Crit’Air – экологическая наклейка во Франции
  • представительство в связи с контролями на дорогах
  • помощь в связи с авариями и ущербaми при перевозках

Германия

  • создание компаний 
  • юридические услуги 
  • помощь в получении необходимых лицензий и разрешений
  • ведение судебных и административных производств 
  • взыскание долгов 
  • постоянная юридическая консультация
  • уведомление о делегировании работника в Германию
  • представительство в связи с контролями на дорогах
  • помощь в связи с авариями и ущербaми при перевозках

Россия

  • создание компаний 
  • юридические услуги 
  • помощь в получении необходимых лицензий и разрешений 
  • ведение судебных и административных производств 
  • взыскание долгов 
  • постоянная юридическая консультация

Украина

  • создание компаний 
  • юридические услуги 
  • помощь в получении необходимых лицензий и разрешений 
  • ведение судебных и административных производств 
  • взыскание долгов 
  • постоянная юридическая консультация

Беларусь

  • создание компаний 
  • юридические услуги 
  • помощь в получении необходимых лицензий и разрешений 
  • ведение судебных и административных производств 
  • взыскание долгов 
  • постоянная юридическая консультация

Италия

  • назначение представителя в Италии
  • уведомление о делегировании работника в Италию
  • подготовка заявлений на получение лицензии на перевозки отходов (лицензия ALBO)
  • представительство в связи с контролями на дорогах
  • помощь в связи с авариями и ущербaми при перевозках

Нидерланды

  • назначение представителя в Нидерландах
  • уведомление о делегировании работника в Нидерланды

Португалия

  • назначение представителя в Португалии
  • уведомление о делегировании работника в Португалию
  • юридические услуги 
  • помощь в получении необходимых лицензий и разрешений 
  • ведение судебных и административных производств 
  • взыскание долгов 
  • представительство в связи с контролями на дорогах
  • помощь в связи с авариями и ущербaми при перевозках

Great Britain . .🇬🇧

  • registering vehicles before entering the LEZ/ULEZ zone
  • appeals against tickets for entering the LEZ/ULEZ zone
  • registering the automatic payment accounts in the Congestion Charge zone
  • Border Force accreditation
  • appeals against financial penalties imposed by the Border Force
  • drafting the documentation confirming the implementation of safety measures applicable for transport to the United Kingdom

France . .🇫🇷

  • establishing a representative in France
  • registration of employees seconded to France in the SIPSI system
  • ordering the Crit’Air certificate – anti-pollution car sticker in France
  • debt collection
  • representation during inspections

Germany . .🇩🇪

  • establishing companies in Germany
  • providing legal assistance to transport companies in Germany
  • assisting in obtaining the mandatory licences and permits
  • carrying out court and administrative proceedings
  • debt collection in Germany
  • registration of employee seconded to Germany
  • ongoing legal advisory services
  • assistance in roadside inspections

kontakt

Napisz do nas i zostaw nam swój adres email albo numer telefonu. Nasi prawnicy skontaktują się z Tobą.